Legionowo: dworzec z felerami
- Napisał Krzysztof Rytel
- 2 komentarzy
- wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę

Dwa tygodnie od otwarcia dworca w Legionowie nadal nie działają w nim kasy, widać też inne niedogodności.
23 września, dwa tygodnie od otwarcia dworca w Legionowie, które odbyło się 11 września 2016 r., odwiedziliśmy nowy obiekt.
Architektura budynku cechuje się wątpliwym gustem. Chodzi oczywiście o te zaokrąglenia.
Co gorsza, z budynku do przejścia podziemnego pod torami nie przejdziemy "suchą nogą". W inwestycji za kilkadziesiąt milionów nie pomyślano o kilkumetrowym daszku.
W całym węźle przesiadkowym nie działa na razie informacja o ruchu pociągów. O ile to jeszcze można zrozumieć, gdyż odpowiada za nią spółka kolejowa i stanowi ona element większego projektu na dłuższym odcinku linii kolejowej, to całkowitym absurdem jest, że nigdzie na dworcu ani w jego okolicy dotąd nie ma czynnej kasy biletowej!!!
Za to zadaszenie terminala autobusowego jest estetycznie nawet udane, choć znowu - ochrona przed opadami nie jest pełna.
Niestety zastosowano tandetne stojaki rowerowe, do których nie można przypiąć obu kół i ramy.
Na parterze dworca jest szereg lokali handlowo - usługowych, na razie niezagospodarowanych. Niestety nie możemy liczyć w przyszłości na jakiekolwiek jedzenia na dworcu. Żaden z lokali nie jest wyposażony w instalację wodno-kanalizacyjną.
Całe pierwsze piętro budynku zajmuje biblioteka miejska (mediateka). I już działa.
Natomiast drugie piętro powierzchnia wielofunkcyjna.
Z taką oto okrągłą salą projekcyjną.
Po drugiej stronie torów działa już jeden z dwóch piętrowych parkingów. Obok niego znajduje się pochylnia do przejścia pod torami. Wielka szkoda, że nie zrobiono szerszej, z wygodną ścieżką rowerową. Mimo zatem wybudowania przejścia pod linią kolejową dla rowerzystów nadal dzieli ona miasto.
A tak to się robi w krajach cywilizowanych (Utrecht).
Nadal trwa budowa parkingu po stronie zachodniej linii kolejowej.
Niestety wydaje się, że jest on całkowicie zbędny. Tak wyglądało wykorzystanie najwyższego poziomu na parkingu czynnym w piątek o godzinie 14.00.
Budowa węzła komunikacyjnego na stacji Legionowo jest inwestycją miasta Legionowo i została dofinansowana kwotą 9,6 mln CHF (ok. 36 mln zł) ze środków szwajcarskich (Swiss Contribution).
Najnowsze od Krzysztof Rytel
2 komentarzy
-
Widać że dworzec dopiero rusza więc na ocenianie czy parking jest potrzebny czy nie jest za wcześnie. Podobnie kiedyś był wielki hałas o puste pociągi na lotniko czy tramwaje na Tarchomin. Nie wiem jak z pociągami ale tramwaje jadą pełne. Ale mimo wszystko brawo dla miasta za inwestowanie w komunikacje publiczną. Nie jest to standard w podwarszawskich miastach.
-
kasę i daszek można uzupełnić, brak kanalizacji w lokalach usługowych trudniej, ale i tak fajnie, że miasto wybudowało dworzec, lepszy taki niż osiągnięcie PKP w Mławie ;-)