Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Tak będzie wyglądał most na Bugu pod Małkinią

Do 4 kwietnia można składać uwagi w 3 postępowaniach dotyczących pozwoleń na budowę dla modernizacji linii kolejowej nr 6 Warszawa - Białystok na odcinku Sadowne - Małkinia. Obejmują one także nowy most na Bugu pod Małkinią.

 

Obiekty inżynieryjne

Obecny most na Bugu przed Małkinią jest jednotorowy. Dlatego występuje w tym miejscu wąskie gardło. Nowy most będzie dwutorowy. Będzie złożony z 5 efektownych łukowych przęseł. Do każdego łuku będą cięgnami podwieszone pomosty jezdne.

Fragment rzutu mostu.

Prostyn Malkinia obiekty przejscie1 most4 rzut

Przyczółek mostu po stronie wschodniej. Nasyp przecinają przejścia dla płazów.

Prostyn Malkinia obiekty przejscie1 most7 przyczolekE

A tak są zaprojektowane przejścia dla małych zwierząt. Betonowe elementy naprowadzające z przewieszkami mają zapobiegać wchodzeniu żab na nasyp.

Prostyn Malkinia obiekty przejscie1 przekroj

Prostyn Malkinia obiekty przejscie1 widok

 

Sadowne Węgrowskie

Stacja Sadowne Węgrowskie zostanie przebudowana w taki sposób, że perony zostaną przeniesione na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego, w miejsce gdzie będą tylko dwa tory (główne zasadnicze). Spowoduje to, że stacja będzie miała charakter wyłącznie stacji towarowej, a perony będą tworzyły przystanek osobowy (tak jak to jest np. w Nowym Dworze Mazowieckim). Przez to nie będzie już w tym miejscu możliwości wyprzedzania pociągów osobowych przez pospieszne (towarowe będą mogły być dalej wyprzedzane przez pasażerskie dowolnej kategorii). Nie powinno to stanowić dużego problemu z uwagi na niewielką odległość od stacji Małkinia i małą częstotliwość pociągów osobowych w tej odległości od Warszawy (jedna para na godzinę).

 

Przystanek Prostyń

Układ peronów na przystanku Prostyń nie zmieni się w stosunku do stanu obecnego.

 

Perony i wiaty

Wszystkie perony zaprojektowano wreszcie zgodnie z wymaganiami TSI. Wysokość: 76 cm nad główkę szyny, odległość od osi toru: 1675 mm.

Tak będą wyglądały wiaty peronowe. Ładne?

WIATA

WIATA BOK

 Więcej

Więcej materiałów zamieściliśmy na podstronach poświęconych poszczególnym postępowaniom:

1. Stacja Sadowne Węgrowskie

2. Odcinek Sadowne Węgrowskie – Prostyń

3. Odcinek Prostyń – Małkinia (z mostem)

Zachęcamy też do subskrybowania powiadomień o nowych wydarzeniach dla inwestycji z wybranego zakresu. Serwis Transport pod kontrolą, umożliwia śledzenie aktualnie prowadzonych postępowań z udziałem społeczeństwa w ramach procedur administracyjnych dla inwestycji transportowych w całym kraju. 

 

 

 

 

 

 

 

Ostatnio zmienianyponiedziałek, 04 kwiecień 2016 12:14
Powrót na górę