Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

E-30 Krzeszowice – Kraków: Nowy przystanek Bronowice, ale perony 55 cm.

Trwa postępowanie z udziałem społecznym zmierzające do wydania ponownej decyzji środowiskowej dla modernizacji linii kolejowej E30, odcinek Krzeszowice – Kraków. Tylko do 31 marca każdy może złożyć uwagi.

Pełną dokumentację środowiskową umieściliśmy w serwisie Transport pod kontrolą tutaj>>> . Znajdują się w niej rysunki całej linii (niestety bez naniesienia nowego położenia torów, za to są nowe obiekty inżynieryjne i perony).

Wiemy jak będzie wyglądał nowy przystanek Kraków Bronowice. Będzie miał 4 perony oznaczone na naszym rysunku na brązowo (dwa krótsze i wyższe na wyprowadzeniu w linie nr 95 i 100 – czyżby zaczątek linii obwodowej dla SKA, albo perony dla linii 118 do MPL Balice?). Na perony będzie prowadziło przejście podziemne (kolor żółty) równoległe do ul. Armii Krajowej (kolor niebieski), tylko na wyższym poziomie niż ulica.

Zła wiadomość jest taka, że wszystkie perony oprócz dwóch głównych przystanku Kraków Bronowice mają mieć wysokość 0,55 m nad główkę szyny. Jest to niezgodne z wymogami UIC, TSI PRM (prawo unijne) obowiązującym od stycznia bieżącego roku, polskim rozporządzeniem i własną instrukcją spółki PKP SA Id-118 z 2012 r. Patrz nasz artykuł Afera peronowa>>> .

Ponadto z dokumentacji wynika, że:

  • Stacja Rudawa ma zostać zdegradowana do roli przystanku osobowego (brak torów dodatkowych i rozjazdów), najbliższe stacje pozostaną w odległości po ok. 6 km na zachód (Krzeszowice) i wschód (Zabierzów).
  • Przystanek Kraków Business Park nie będzie przebudowywany (to nowy przystanek w dobrym stanie).
  • Przystanek Kraków Mydlniki Wapiennik również jest wyłączony z zakresu przedsięwzięcia – pierwotnie miał być zlikwidowany, ale po interwencjach samorządów zostanie zmodernizowany z ich udziałem finansowym w odrębnym przedsięwzięciu.

Zachęcamy do składania uwag w procedurze. Także z wykorzystaniem projektu uwag CZT, który opublikowaliśmy na stronie Transport pod Kontrolą>>>.

Ostatnio zmienianywtorek, 26 maj 2015 15:31

1 komentarz

  • Jacek
    Jacek piątek, 17, kwiecień 2015 14:19 Link do komentarza

    Albo ja się nie znam w geografii swojego regionu, albo obie stacje - zarówno Zabierzów (około 6 km koleją od planowanego przystanku), jak i Krzeszowice (ok 18 km) są na zachód od opisywanego miejsca.
    Na wschód to może być Kraków Główny Osobowy...

    A co do komentarzy - to chyba ich sobie na stronie nie życzycie dając kody z obrazka nie do przepisania (kompletnie nieczytelne), a głosowe niemożliwe do odsłuchania.

Powrót na górę