Katowice: konsultacje wieloletniego planu rozwoju zintegrowanego systemu transportowego
- Napisane przez Marcin Wróbel
- Skomentuj jako pierwszy!
- wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę
Najlepszy przykład: w części analitycznej zaproponowano dwa warianty inwestycyjne. Pierwszy węższy (W1) zakłada szereg inwestycji przede wszystkim w transport publiczny. Drugi szerszy (W2) oprócz inwestycji z wariantu W2 przewiduje dodatkowe zadania, przede wszystkim drogowe. Analiza wielokryterialna wykazała, że zdecydowanie lepszy jest wariant W1. Mimo tego, do Planu wpisano wszystkie inwestycje drogowe z wariantu W2, czyli de facto wybrano wariant drugi, a nie pierwszy.
Innym poważnym brakiem jest niezaplanowanie żadnych konkretnych inwestycji w wydzielanie pasów autobusowych i wdrażanie priorytetów w sygnalizacji mimo zapisów o potrzebie takich działań. Zabrakło także działań na rzecz wspólnego biletu na kolej i komunikację publiczną, mimo stwierdzenia przytłaczającej dominacji transportu samochodowego w podróżach poza Katowice. Tymczasem w podróżach na większe odległości tylko wykorzystanie kolei może zapewnić konkurencyjność transportu publicznego względem samochodu, a brak wspólnej taryfy jest jedną z głównych barier.
Z całością uwag można zapoznać się tutaj>>>. Zachęcamy do składania własnych.