Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Modernizacja Łódzkiego Węzła Kolejowego - składanie uwag do 29.10

Trwa procedura udziału społeczeństwa przy wydawaniu decyzji środowiskowej projektu: Przystosowanie Łódzkiego Węzła Kolejowego do obsługi Kolei Dużych Prędkości oraz zapewnienie jego intermodalności z innymi środkami transportu.

Wbrew nazwie inwestycja nie ma wiele wspólnego z kolejami dużych prędkości. Decyzja środowiskowa ma za to dotyczyć rewitalizacji najważniejszych linii kolejowych w węźle i województwie łódzkim:

  • linia nr 14, odcinek Łódź Kaliska (bez stacji) – Zduńska Wola;
  • linia nr 15, odcinek Zgierz – Łódź Kaliska;
  • linia nr 16, odcinek Zgierz (bez stacji) – Kutno (bez stacji);
  • linia nr 22, odcinek Tomaszów Mazowiecki – Drzewica;
  • linia nr 24 , odcinek Piotrków Trybunalski – Bełchatów;
  • linia nr 25, odcinek Łódź Kaliska – Gałkówek (odcinek 1);
  • linia nr 25, odcinek Słomianka – Końskie (odcinek 2);
  • linia nr 53, Tomaszów Mazowiecki – Spała;
  • linie w obrębie węzła Koluszki - linie nr 534, 535, 536;
  • linia nr 539, Łódź Kaliska Towarowa – Retkinia;
  • linia 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew.

Wątpliwości CZT budzą proponowane maksymalne prędkości. W większości przypadków zakłada się 120 km/h.

Projekt stanowiska dla omawianej inwestycji publikujemy w załączniku do artykułu. Może on posłużyć za szablon przy tworzeniu własnych uwag. Przypominamy, że wnioski można wysyłać do 29.10.2015. Adresatem powinna być Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi.

Z pełną dokumentacją można zapoznać się w serwisie Transportpodkontrola.pl pod bezpośrednim linkiem>>>. Zachęcamy też do subskrybowania powiadomień o nowych wydarzeniach dla inwestycji z wybranego zakresu.

Serwis Transport pod kontrolą>>>, umożliwia śledzenie aktualnie prowadzonych postępowań z udziałem społeczeństwa w ramach procedur administracyjnych dla inwestycji transportowych w całym kraju. 

Ostatnio zmienianyczwartek, 29 październik 2015 13:01
Powrót na górę