CMK: Modernizacja trwa - i trwać ma!
- Napisał Krzysztof Rytel
- 1 komentarz
- wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę
Od wielu lat trwa modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej - chluby polskiej kolei. Prowadzona jest bez żadnej koordynacji, co w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe SA jest normą. Najpierw zamyka się odcinek toru, żeby wymienić sieć trakcyjną. W następnym roku ten sam odcinek zamyka się ponownie - tym razem żeby zrobić dwa mostki. Za rok, żeby zrobić jeszcze jeden mostek, i tak dalej.
W rezultacie od 2006 roku rozkładowy czas jazdy na trasie z Warszawy do Krakowa i Katowic ani razu nie osiągnął wartości z lat 90-tych (mimo wydania co roku znacznych środków). W dodatku duża część pociągów doznaje opóźnień rzędu 20 minut. Co ciekawe, im bardziej postępuje modernizacja tym czas jazdy staje się dłuższy.
Najnowsze od Krzysztof Rytel
1 komentarz
-
"W rezultacie od 2006 roku rozkładowy czas jazdy na trasie z Warszawy do Krakowa i Katowic ani razu nie osiągnął wartości z lat 90-tych"
A który to pociąg w 1997 roku jechał 2:21 z WC do Katowic?
Może ja mam jakąś /lewą/ cegłę, bo najszybsze połączenie jakie mogę znaleźć to 2:32 (EC105 i EC131). Najkrótsze czasy jazdy WC-Kaowice/Kraków były osiągane w 2010 roku.